magazin
Tarr Béla harmadik mozifilmje, egyben szocio-trilógiájának záródarabja felújított változatban került újra a mozikba a nyár utolsó hónapjában. Ebből…
továbbhír
Augusztus 8-tól lesz látható a magyar mozik műsorán Tarr Béla 1982-ban készült, második nagyjátékfilmje, amely a 80-as évek magyar valóságába repít…
továbbhír
Kocsis Ágnes Éden című új filmjével a címlapon megjelent a Filmvilág ehavi száma. Benne Jancsó Miklós rendszerváltás-trilógiája, négy fal közé zárt…
továbbmagazin
A szociális problémák ábrázolásától a kozmikus hatások kutatásáig vezet Tarr Béla művészi útja, filmjei a kiszolgáltatottság, a bezártság, a…
továbbMegérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.
Újjászületett a magyar ifjúsági film, és ebben nincs semmi véletlen
Ahol a Bauhaus és a tinilányos hangulat találkozik
Együtt mozizhatnak kicsik és nagyok – 7 magyar családi filmet ajánlunk
a teljes dossziéA Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié